Kā rāda Latvijas Farmaceitu biedrības aptauja sociālajos tīklos, gandrīz puse no mums izvēlas aptieku tikai pēc tās atrašanās vietas, aptuveni 23 % informāciju par zālēm iegūst no visai neprecīziem avotiem - interneta, radio, TV, paziņām un tikai 31% norāda, ka tas ir atbilstošs profesionālis – farmaceits!

 

Latvijas Farmaceitu biedrība rīko sociālo kampaņu

"VAI TEV IR SAVS FARMACEITS ?"

 

No 2016. gada 1.oktobra līdz 31.oktobrim Latvijas Farmaceitu biedrība (LFB) ar gandrīz 700 Latvijas aptieku atbalstu realizē sociālo kampaņu, kas veltīta ilgstošas sadarbības veidošanai starp klientu-pacientu un farmaceitu – “Vai Tev ir Savs farmaceits?”.

 

Savā ikdienā esam ieraduši, ka mums ir savi atzīti MEISTARI – savs frizieris, kosmetologs, kurpnieks, mīļākais veikals un zīmols. Bet vai mēs ar tādu pat rūpību domājam par savu veselību? Vai aizvien esam gatavi riskēt un turpināt uzticēt rūpes un viedokli par mūsu veselību nejaušībai – garāmejošai sarunai ar kaimiņu, internetam..? Cik atbildīgi mēs izturamies pret svarīgāko – mūsu pašu un mums mīļo veselību? Sabojāta frizūra ir labojama, taču veselība nav mati, kas ataugs pēc neveiksmīgas nogriešanas !!!

               

LFB veica aptauju sociālajos tīklos, vai un pēc kādiem principiem iedzīvotāji izvēlas savu aptieku un savu farmaceitu, kā arī, kur iegūst informāciju par zālēm. Aptaujas rezultāti uzrāda, ka 49% aptaujāto aptieku izvēlas pēc tās atrašanās vietas; 11% - pēc cenu atšķirībām. Savukārt, kā galveno informācijas avotu par zālēm tikai 31% respondentu norāda farmaceitu, ko zināmā mērā varētu vērtēt arī pozitīvi, bet tajā pat laikā ap 23% informāciju par zālēm iegūst no visai neprecīziem avotiem – 11% -  internetā; 9%  - TV un Radio; 3%  - no paziņām. Gan minētās aptaujas rezultāti, gan situācijas, ar kādām farmaceiti sastopas ik dienas aptiekā, kalpoja par iemeslu uzrunāt iedzīvotājus, skaidrojot tiem mūsu profesijas būtību – farmaceits ir veselības aprūpes speciālists, piedāvājot izmantot mūsu zināšanas un prasmes, kuras mēs uzturam un papildinām, mācoties visu savu aktīvo darba mūžu.

Farmaceits ir zinošākais augstas kvalifikācijas speciālists par zālēm, pie kura pēc padoma bieži vēršas citi veselības aprūpes speciālisti – tajā skaitā arī ārsti.

Sociālās kampaņas ietvaros:

-          ir izvietota vides reklāma sabiedriskā transporta pieturvietās Rīgā un citās Latvijas pilsētās, elektroniskie banneri mājaslapās un plakāti aptiekās visā Latvijā, kurās iedzīvotāji tiek aicināti aktīvi domāt, būt ieinteresētiem un līdzatbildīgiem, domājot par savu veselību – izvēlēties savu aptieku un savu farmaceitu;

Vides reklāma 11.novembra krastmalā

-          ar farmācijas studentu palīdzību 11.oktobrī organizējam anketēšanas zibakciju Rīgas centrā, kas kalpo kā iniciācijas pasākums tālākai iedzīvotāju anketēšanai par farmaceitiskās aprūpes pakalpojumiem gan elektroniski, gan aptieku tīklos;

Anketas drukas forma pieejama ŠEIT

-          LFB ir izveidojusi videoklipus, kuros, caur aptiekās reāli novērotām situācijām, iedzīvotāji tiks aicināti padomāt gan par iespējamajām sekām, nepareizi lietojot zāles, gan par nepieciešamību veltīt laiku sarunai ar farmaceitu;

-          sociālajos tīklos aicināsim cilvēkus dalīties stāstos par savu farmaceitu, savu aptieku, kas iespējams dotu impulsu arī citiem atrast savu farmaceitu un aptieku.

Ar kampaņas laikā iegūtiem datiem un rezultātiem LFB plāno uzsākt diskusiju ar valsts un citu organizāciju pārstāvjiem par farmaceitiskās aprūpes pakalpojumu finansēšanas un organizēšanas modeļiem Latvijā.

Uz augšu
Atpakaļ
Pēdējās izmaiņas 2016. gada 24. oktobrī, plkst. 16:10
Teksta izmērs A A A
LV | EN
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies").
Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Vairāk šeit. Labi